KEY COMPETENCIES
FOR FOSTERING BETTER
INTERNATIONAL UNDERSTANDING
AND EMPLOYABILITY
Games for training of facial expression
Sabrina & Philipp, HGS, introduced
games concerning facial expression,
following the ideas of CONRADINUM.
The game ATTITUDEs wants “just”
to copy facial expressions. As
“mobile-frames” the students
presented folding-rulers with
LUEBECK-signature as a
remembrance gift.
The game PERCEPTIONs wants
the players to combine a portrait-
photo with a matching emoticon and
a matching term.
“I hate to be a looser in a game;
therefore I never play. And now? Now
I´m sitting here as a looser!”
“Don´t worry! The first and most
important rule is: ´Arrange your own
rules!´ To win the game means, to discuss the task!”
During lunch we had a meeting with several external
persons, who are in close contact to school. We discussed
the purpose of our running project and also current
situation of European Union, like Brexit, immigration etc.
In the evening teachers exchanged ideas according the
future of the project during dinner. Dates and locations for
Vocational Experience in international exchange have been
discussed, changed and fixed.
Workshop
Megala Kalyvia, 15th of November 2016
Facial Expression
Workshop
Megala Kalyvia, 15. November 2016
Gesichtsausdruck
Spiele zum Trainieren der Mimik
Sabrina & Philipp, HGS, erläuterten
Spiele zum Gesichtsausdruck nach
Ideen des CONRADINUMS.
Das Spiel ATTITUDEs verlangt
“lediglich” die Nachahmung eines
Gesichtsausdrucks.
Als “mobile” Rahmen überreichten
sie Zollstöcke (Gliedermaßstäbe)
mit LUEBECK-Prägung.
Im Kartenspiel PERCEPTIONs
wird ein Portraitfoto mit einem
Emoticon und einem passenden
verbalen Ausdruck kombiniert.
“Ich hasse Kartenspiele; ich hasse
es zu verlieren! Und nun? Nun sitze
ich hier, spiele Karten und verliere!”
“Ärgere Dich nicht! Regel Nr. 1:
´Sprecht Eure Regeln ab!´
Gewinnen heißt hier, die Aufgabenstellung zu diskutieren.”
In der Mittagspause hatten die Lehrkräfte ein Treffen mit
verschiedenen, eng mit der Schule verbundenen Personen.
Wir diskutierten den Nutzen des laufenden Projekts sowie
die aktuelle Situation Europas mit Brexit, Immigration etc.
Während des Abendessens tauschten die Lehrkräfte Ideen
zur Zukunft des Projekts aus. Daten und Orte für die
internationalen Betriebspraktika wurden - der aktuellen
Situation folgend - getauscht, angepasst und fixiert.
Holstentor-
Gemeinschaftsschule
mit Ganztagsangebot
2019 07 30 1523
SCHLÜSSELKOMPETENZEN
ZUR FÖRDERUNG
INTERNATIONALER VERSTÄNDIGUNG
UND ERWERBSTÄTIGKEIT