Einführung
We are using TELEPHONE, FAX, FACEBOOK, E-TWINNING, SKYPE, DROPBOX, E-MAIL, WHATSAPP, WEBSITE, CHATROOM, …! Do we really need exhausting and expensive mobility for meeting in times of communication via electronical media? The field of COMMUNICATION by   word, song, text, symbol, draft, painting, photo, video, facial expression, bodylanguage, dance, movement, tactile signals requires experience, research and exercises. On basis of common experiences in cohabitation of international hospitality we successfully perform meetings in truthful personal surrounding. These conditions allow us, to reflect forms and aspects of communication up to a metacommunicative stage. During international meetings the teams present their work and invent and exercise new moduls. Students make use of their competencies during the 3rd year by international vocational exchange.
REAL MEETINGS IN TIMES OF COMMUNICATION VIA MEDIA - AN ANOCHRONISM? -
KEY COMPETENCIES  FOR FOSTERING BETTER INTERNATIONAL UNDERSTANDING AND EMPLOYABILITY
meets
PERSÖNLICHE TREFFEN  IN ZEITEN MEDIALER KOMMUNIKATION  - EIN ANACHRONISMUS? -
Wir haben doch TELEFON, FAX, FACEBOOK, E-TWINNING, DROPBOX, SKYPE, E-MAIL, WHATSAPP, WEBSITE, CHATROOM, …! Wozu anstrengende, teure Reisen zu Projekttreffen in einer Ära der Kommunikation über Medien? Das Themenfeld KOMMUNIKATION verlangt, Wort, Lied, Schrift, Symbol, Skizze, Zeichnung, Foto, Video, Mimik, Gestik, Körpersprache, Tanz, Bewegung, taktile Signale etc. zu erfahren, zu untersuchen, zu erproben und anzuwenden. Auf der Basis gemeinsamer Erfahrungen im Zusammenleben internationaler Gastlichkeit gelingt  Kooperation in vertrauten, persönlichen Begegnungen. Diese eröffnen, vielfältige Formen und Aspekte von Kommunikation metakommunikativ zu reflektieren. In internationalen Meetings präsentieren die Teams ihre Arbeit. Sie erarbeiten und erproben neue Module. Im 3. Projektjahr wenden sie die erworbenen Kompetenzen in internationalen Betriebspraktika an.
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2019 05 15 1326
SCHLÜSSELKOMPETENZEN ZUR FÖRDERUNG INTERNATIONALER VERSTÄNDIGUNG UND ERWERBSTÄTIGKEIT