KEY COMPETENCIES
FOR FOSTERING BETTER
INTERNATIONAL UNDERSTANDING
AND EMPLOYABILITY
Kafeneion
hits
social media!
During the coordinator
was writing the last lines of
the draft report, a
wonderful contact to
inhabitants of the town
started in a Kafeneion. A
group of 8 retired teachers
asked about the project and
confirmed the meaning of
European common education.
Then they recognized that this
project had just been reported in
two local newspapers. They
presented those newspapers as a
remembrance gift.
Evaluation of Thursday endet up in a conclusion of exhaustion
concerning the quality of performances.
We had an outlook to possible following national activities.
We arranged the way of working out tasks and questions for
vocational experiences and talked about statistical questions for
evaluating vocational experiences.
The catalogue of questions – including proposals for statistics – has
to be sent round by DE to all participants and especially to Irma
Palamaite, LT, for evaluation and development until finishing in
March 2017.
We guests from LT, PL and DE again say a lot of thanks to all
persons supporting this great international meeting:
Teachers, students, parents and administration!
Trikala, 18th of November 2016
Report, Contact to
Citizens, Departure
Trikala, 18. November 2016
Report, Kontakt mit Einheimischen,
Abreise
Kafeneion
übertrifft
Social-Media!
Während der
Koordinator an den
letzten Zeilen seines
Berichtsentwurfs schreibt,
ereignet sich im Kafeneion
ein wundervoller Kontakt
mit 8 pensionierten
Lehrern. Sie kommentieren
das Programm ERASMUS+
als bedeutsam für die
Erziehung in Europa. Sie
bemerken, dass über unser
Projekt in zwei Tageszeitungen berichtet wurde und
überreichen diese als Erinnerungsgeschenk.
Die Evaluation zum Ablauf des Vortages mündete in Begeisterung
über die Darbeitungen der Schülerinnen und Schüler.
Wir hielten eine Vorschau auf Erweiterungen nationaler Aktivitäten.
Wir verabredeten die Ausarbeitung von Aufgaben und Fragen zu den
Betriebspraktika, auch unter Berücksichtigung statistischer
Fragestellungen zu deren Evaluation.
Der Katalog der Fragen - einschließlich Vorschlägen zur Statistik - soll
durch DE an alle Teilnehmer/innen, speziell an Irma Palamaite, LT, zur
Vorbereitung und Weiterentwicklung gesandt werden, so dass dieser
bis März 2017 fertiggestellt werden kann.
Die Gäste aus LT, PL und DE danken noch einmal allen
Förderern dieses großartigen internationalen Treffens:
Lehrkräften, Schüler/-innen, Eltern und Verwaltung!
Holstentor-
Gemeinschaftsschule
mit Ganztagsangebot
2019 07 30 1523
SCHLÜSSELKOMPETENZEN
ZUR FÖRDERUNG
INTERNATIONALER VERSTÄNDIGUNG
UND ERWERBSTÄTIGKEIT